Moda na zakupy grupowe

Niewątpliwie najbardziej popularnym biznesem internetowym w 2010 roku są tzw. zakupy grupowe. Ich zasada jest stosunkowo prosta — sprzedawca produktu lub usługi znacznie obniża cenę, pod warunkiem że zbierze się odpowiednio duża liczba chętnych do zakupu.Zniżki, jakie portale zakupów grupowych są w stanie zaoferować sięgają często poziomów 70-80%. W ten sposób, mimo tego, że usługodawca sprzedaje dużo taniej, ma szansę dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców. Dodatkowym plusem jest fakt, że zadowolony klient po zakończeniu promocji z pewnością wróci i być może dokona zakupu już za pełną cenę.W jaki sposób usługodawcy mogą umożliwić swoim przyszłym klientom możliwość zakupów grupowych?Najprościej jest zgłosić się do jednego z serwisów zajmujących się tego typu działalnością. Obecnie najbardziej popularny jest Groupon a zaraz po nim Gruper. Oprócz dwóch największych, w Internecie można odnaleźć znacznie więcej portali zakupów grupowych, które wyrastają jak grzyby po deszczu.Uzupełnieniem takich portali są tzw. agregatory, które gromadzą zakupy grupowe. Na stronach agregatorów zbierane są wszystkie aktualne oferty dostępne w danym mieście. Okazje prezentowane są na jednej stronie, dzięki czemu klienci nie są zmuszeni do przeglądania kilku serwisów i szybko mogą znaleźć interesujące ich oferty.

Zobacz także