Design biura to trzon twojego biznesu.

Ponieważ Czytelniku przedstawiłem już aspekty związane z prezencją firmy, chciałbym je nieco rozwinąć by bardziej pokazać esencję wystroju gabinetu. W swojej pracy miałem styczność z biurem w którym właściciel firmy był bardzo powściągliwy w wydawaniu pieniędzy. Wszystko musiało być zrobionym tanim kosztem. Ściany pomalowane w bardzo chaotyczny sposób i bardzo jaskrawy kolor, jak się weszło same ściany bardzo rozpraszały moją uwagę i bodajże każdego klienta który odwiedzał tą firmę, starczyło dobrać łagodny, stonowany kolor by nie rozpraszać. Sami pracownicy mieli problemy z koncentracją i skupieniem się, a to odbijało się na efektywności pracy. Wyposażenie biura również było postawione na cenę nie na jakość. Jeden z handlowców miał przed sobą kineskopowy monitor (wielki i stary), a prezentując towar na monitorze klienci trochę dziwnie patrzyli się na tak archaiczny sprzęt. Raz byłem nawet świadkiem śmiesznej sytuacji gdy jeden z klientów zapytał się „Gdzie Pani znalazła taki archaiczny sprzęt?”. Zabawne, ale smutne z drugiej strony. Przedstawiłem to wszystko byś drogi Czytelniku wiedział jak takie szczegóły wpływają na wizerunek firmy, może nawet Twojej firmy.,Chcę byś chwilowo spojrzał oczami klienta, który przychodzi do twojego gabinetu. Twoi pracownicy są ubrani w garnitury, prezentują się z szykiem i wyniosłością, ale czy reszta biura do nich pasuje? Ściany, meble, akcesoria, komputery i pewnie również mnóstwo podobnych rzeczy znajduje się w Twoim gabinecie ale czy są one odpowiednio dobrane. Człowiek wykształca w sobie opinie o czymś w niecałe 5 sekund, fakt osąd można zmienić pod wpływem pewnych czynników, ale by zmienić wizerunek na lepszy trzeba włożyć niemało pracy. Największe firmy na świecie zatrudniają architektów i projektantów wnętrz by wykorzystać w pełni ów 5 sekund.,Czy frapowałeś się kiedykolwiek nad tym jak wygląda twój sekretariat? Prawdopodobnie tylko w toku jego wyposażania, albo przeprowadzki, a być może dołączył do zespołu nowy pracownik międzyczasie i otrzymał „przejściowe” biurko, które leży tak od dobrych paru tygodni. Zapewne powiesz mi że jest to bez znaczenia?,Ostatni faktor jaki wpływa na wizerunek pomieszczeń gabinetowych to meble. Jest to najważniejszy czynnik mówiący o wyglądzie pomieszczenia. Kolor ścian, lub podłogi nawet komputery nie mają takiego wpływu na wrażenie jak meble. Wyobraź sobie drogi Czytelniku, że wszelcy twoi pracownicy pracują przy biurkach z supermarketu i na krzesłach za 200zł, a klient siada w krześle przypominającym te z czasów szkoły. Sam taki widok i wrażenia w przebywaniu w takim pomieszczeniu są lekko mówiąc mieszane. Z drugiej strony przedstawię zdjęcie innego biura:Owo pomieszczenie zostało umeblowane przez architekta, odpowiedni kolor ścian łagodny i spokojny, oraz dobrze dobrane meble biurowe. Warszawa jest bardzo dobrym przykładem na dobre wyposażanie i wystrój biur. Większość z którymi miałem styczność jest wzbudza bardzo pozytywne wrażenie.,Dobre wrażenie jest połową sukcesu, reszta pozostaje w wykwalifikowanej kadrze i ofercie. W ciągu 5 sekund zdobyłeś uwagę i zaufanie klienta, reszta zależy od Ciebie. Pamiętaj o tym!

Zobacz także